Snapchat en Formule 1 slaan handen ineen

Liberty Media wil als nieuwe eigenaar van de Formule 1 meer de verbinding zoeken met haar fans. De grote show van gisteren in Londen was hier een goed voorbeeld van. Maar ook op online gebied wil het mediabedrijf haar sport meer onder de aandacht brengen. Vandaag werd bekend dat de Formule 1 per direct een samenwerking is aangegaan met Snapchat.

Snapchat is een mobiele app waarbij gebruikers foto's en video's voor een korte periode met elkaar kunnen delen. Na een bepaalde tijd verdwijnt het beeldmateriaal weer en is het voor gebruikers niet meer terug te halen. Het platform is bedoeld om éénmalig een bepaald moment te delen met je vrienden of volgers. Gebruikers kunnen beelden naar een select groepje vrienden sturen of toevoegen aan 'mijn verhaal'. Bij laatstgenoemde functie wordt het beeldmateriaal tot 24 uur zichtbaar voor iedereen die jou volgt. De Formule 1 gaat met name van deze specifieke functie gebruik maken.

De samenwerking met Snapchat start per direct en dit betekent dat de beelden van de Grand Prix in Groot-Brittannië al te zien zullen zijn op het platform. Via de 'mijn verhaal'-functie van Snapchat zal de Formule 1 haar verslag doen van het raceweekend. Mensen die in het bezit zijn van Snapchat kunnen ook zelf hun bijdrage leveren door zelf foto's en video's te uploaden naar de 'story' van de race.

Wereldwijd wordt Snapchat door zo'n 166 miljoen mensen dagelijks gebruikt. Frank Arthofer, Head of Digital and New Business van de Formule 1, laat dan ook weten dat de app een perfect middel is om de fans dichterbij de sport te brengen. "Dit is een eerste stap in onze social media-strategie. We hebben altijd geroepen dat we de fans dichterbij onze Formule 1-activiteiten willen brengen. Snapchat past precies in dat plaatje. We moeten nieuwe fans blijven aantrekken en dat kunnen we goed doen door middel van social media, met leuke en exclusieve beelden", zo zegt hij.

Reacties (0)

    Er zijn nog geen reacties.

Schrijf ook een reactie

Ik heb al geliked